fredag 21 januari 2011

Stockholm by night

Vyn från Hammarbybacken. Det var jätteklar idag.


Nu har jag haft en känsla på flera veckor nu, har jag blivit långsam? Jag har sprungit 10 mil i veckan ganska länge nästan helt utan kvalitet.
Förutom kanske hockeyträning, det brukar vara rätt intensivt.

Jag är väl lika uthållig som förra säsongen men jag vet tusan om farten är kvar. Det är bara två veckor kvar till Karlstads 6 timmar och det känns som att mitt mål av 70km är en aning tveksam.

Men efter Karlstad så strunta jag i fart. Då är det Smygehuk - Treriksröset, 4,30 minut kilometrar behövs inte.

- Ikväll blev det två Hammarbybacken reps. Backsidan av backen var halt som en rodelbana. Några fler varv var jag inte sugen för. Det var tråkigt, det är rätt bra träning back intervaller.

- Nu är det mycket fokus på att knyta till mig sponsorer. Resten av resvägen kommer att ordna sig utan större ansträngning.
Det är framförallt en sko sponsor och pengar för boende som måste ordnas.

Har det!

1 kommentar:

  1. Klart du fixar 70 km i Karlstad! Det må vara tråkigt att springa på rundbana, men det är ju en annan sak :)

    SvaraRadera