måndag 17 januari 2011

Dagens

Jag slutade jobba idag kl. 14.30. Vilken lyx tänkte jag då tar jag mig ut på en långtur på väg hem. Jag var sugen att ta mig ut på en runda som jag har sprungit två gånger förut men inte på ett tag.

Den går längs en vik ett par kilometer, vilket är riktigt fint på sommaren! Då svänger man och springa igenom Erstagård. Gården är helt gigantiskt. Jag trodde inte att en sådan stor skulle finns i Stockholm. Tydligen har den funnits sen 1300talet.
Därefter återgår den till min nornal långpass runda.


I början så gick bra, jag listenad till den nya marathontalk avsnitt och bara njöt av att kunna spring i dagsljus och att det var någorluna varmt. Tråkigt bara att vägarna vara helt värdelösa, om det inte fanns blankis så var det en vattenpöl istället.



Efter bara två mil så var mina ben redan slitna. Det kändes som att jag hade sprungit en mara. Jag misstänka att det var allt is som ställde till det. Kanske allt spänning i kroppen var slitande?



Jag tog mig hem och hade en timma kvar till hockeyträning började. Det kändes att det skulle går åt hellsike, mina ben kändes helt tömma, men det gick ganska bra. Det verkade dessutom smöja lederna eller i alla fall hjälpte mig att inte stelna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar