söndag 16 januari 2011

Planeringsdag


Visa Skåne på en större karta

Idag har jag haft fullt upp med att planera de första etapperna.
Sträckan från Smygehuk till Stockholm är den viktigaste att planera eftersom jag måste vara i Stockholm den 10:de Maj för att göra mitt TISUS prov (svenska behörighets prov). Därför är det viktigt att planera sträckan till i alla fall 80 - 90% så att jag vet vilken dag jag ska börja. Eftersom jag vill också ordna en stor gemensam löpning den första dag, är det bra att kunna presentera en inbjudan så tidigt som möjligt.

Jag har planerat så långt som till Linköping men jag har ett hål mellan Lönsboda och Växjö. Det finns två vägar och både är omvägar och har lite halvtaskigt val av boende. Antingen ska man till västerut Älmhult och norrut eller nästan till Tingsryd och då norrut. Älmhult lockar med Carl Von Linnés födelsegård medans österut är Åsnen som lockar. Eftersom båda är ungefär lika långa det är inte bråttom egentligen.

Jag har hunnit ta ett backintervall pass. Typ 10 x 300m. Det regnade en del men det var faktiskt lite skönt eftersom det gjorde att marken var det plattaste och mest lätt löpt det har varit för flera veckor.

Flera personer har redan erbjudit mig att får sova hos de. Detta är helt fantastiskt!

4 kommentarer:

  1. Ps
    Runt Åsnen finns det en cykel led som är ganska fin, den går största delen på gamla järnvägsvallar så det är rakt, platt och grus. Dock om man tar den västra delen så kommer man upp på v'g 23 men det måste gå att komma vidare till sundet (mellan södra och norra bergundasjön och sedan en fin väg igenom bokskogen till Vö city,

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Anders, det låter helt lysande!

    SvaraRadera
  3. Du få ju inte missa höga kustenbron. Sen tycker jag du ska springa lite längs höga kusten också. Men det heter ju höga kusten av en anledning så det kan bli ganska tuff löpning där.

    //Kalle

    SvaraRadera
  4. Hej Kalle,
    Det ser riktigt fint ut. Tack för tipset!

    SvaraRadera