tisdag 25 januari 2011

Brooks Cascadia 6 recension

När jag sprang SM90 i somras (en löpnings tävling i Vasalopps spår) så såg jag ett skor på Juha. Finnen som vann SM90. Jag tyckte att skorna såg jätteintressanta ut, jag hade aldrig sätt de förut.
När jag kom hem och hade återhämtat mig så kollad jag upp de på datorn. Det var inte helt lätt. Jag visste ju inte vad de heter eller vilket företag gjorde de. Bara att det stod 'Cas....' någonting på sidan och att det fanns en liten cirkel där.


Efter kanske 45 minuter så hittad jag namnet. De verkade perfekt för ultror. De borde vara, Scott Jurek designad de.Yes, tänkte jag nu är det bara att smäller till.

Icke sa Nicke
, inte hittad jag någonstans i Sverige man kunde köpa de här bad boys. Jag såg inte de på de engelska hemsidor jag hade köpt saker heller. Den enda ställe jag hittad var i USA. Så viktigt var de inte...så struntade jag i saken.

Ett par månader senare var jag och Sofia i Malaysia för att gifta oss. Då fanns det en Brooks affär. Två skuttar och en ett hopp senare var på deras pall och deras Cascadia 6 i de största storlekar i varje färg (jag har ohyggligt stora fötter). Efter 3 par skor och med ökande orolighet de hittad ett par som passade

Ett par passad mig... jag var kär- och de var dessutom nästan halva pris om man hade gamla skor att skänka till Kenya. Jag var på semester och hade inga slitna skor med mig. Jag fick de för rabattpris ändå - en ynkliga 500 lapp.

- Nu har jag sprungit i skorna hela vintern och är hur nöjd som helst. De greppar snön jättebra och de är värma.
- De är inte alltför tunga heller för terräng skor.
- Det enda problem jag har haft med de är när snön smälter bort och underlägget blir för hård. Då kan det blir ganska tuff på benen. Det går att springa med de på asfalt emellan stigar utan problem dock.

Det här är inte mycket av en recension jag vet. Kanske mer av en kärleks historia.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar