fredag 14 januari 2011

RunKeeper gratis!

Fram till den sista Januari är RunKeeper-pro gratis!
För ni oinitierade, RunKeeper är ett program för piffiga mobiler. Den använder gps funktionen i telefonen för att mäta distans och hastighet på din löp/cykel/skidtur.
Jag laddad ner den gratis för två veckor sen efter att har haft RunKeeper-lite i ett par veckor.

Programmet är rolig, det är ungefär där det sluta. Den är inte särskilt tillförlitligt. På ett 20km långpass var det en halv kilometer skillnad på olika tillfällen trots att det var precis samma väg. Det gör en inte oväsentlig skillnad på kilometertider. Men jag blir inte så störd av det som många andra.
Eftersom programmet konstant mäta för lite kilometer och därmed visa långsammare kilometertider känner man sig långsam. Jag uppleva det som att har en duktig träningspartner bredvid mig. Jag vill hålla 6 minut kilometer tider men för att göra det med RunKeeper får jag jobba hårdare.


Så, ladda gärna ner programmet MEN tar den inte på för stort allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar