torsdag 20 januari 2011

Kartor, kartor, kartor

Så ser mitt vardagsrum ut just nu.


Nu att de första sträckorna är spikade så kan man lika gärna spika de sista också.

Jag har ägt fjällkartorna från Kiruna till Treriksröset ganska länge nu. Jag har tittat då och då och tänkt att allt skulle lösa sig eftersom det finns så många spår. Med egentligen det finns inte så många markerade vandringsleder där.

Skoterleder finns det gott om, men de korsar sjöar och myrar och det är inte säkert att det finns ens någon nertrampad spår på sommaren.

Rensköterspår finns det också gott om. Med jag kommer sannolikt att vara helt själv där ute. Jag är inte sådär jättesugen att föjla ett spår i ett dygn för att den ska då försvinna.

Då fanns det bara ett väg kvar. Sommarled till Järämä. Därifrån är det grusväg (yay!) till Övre Sopperö och E45:an.

Kolla på 'Kartorna' för att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar